24 сентября 2020
БПС-Сбербанк планирует провести ребрендинг в течение 2021 года следом за материнской структурой. Сегодня, 24 сентября, в режиме онлайн-конференции Сбербанк рассказал о своей трансформации и представил новый логотип и бренд. Миссия Сбера останется неизменной: давать людям уверенность и надежность, делать их жизнь лучше, помогая реализовывать устремления и мечты.
В то же время новая философия бренда заключается в том, чтобы не только оставаться близким и полезным своему клиенту, но и реагировать на новые, постоянно возникающие потребности человека, идти в новые индустрии, делать их удобнее, привычнее и доступнее.
Новшества же найдут отражение во внутреннем и внешнем оформлении банковских отделений. В качестве функционального наполнения – передовые инновационные технологии и сервисы.
Логотип нового бренда отражает определенную преемственность предыдущему фирменному стилю. Но теперь два основных элемента (незамкнутый круг и фирменная галочка) воплощают идею новых возможностей: галочка символизирует и локатор — процесс поиска и создания нового, и часы — экономию времени и наполнение его содержанием. Вместе с тем, логотип воспринимается и как знак подтверждения и выполнения задачи — узнаваемый в цифровом мире знак — Сделано («done»). Градиентный переход цвета символизирует идею разнообразия предложений экосистемы.
«Ребрендинг позволит приблизить восприятие банка к тому, какой он есть сейчас – современный, быстрый и высокотехнологичный. И в этом отношении мы двигаемся в мировом тренде, когда банк перестает восприниматься как совокупность офисов. Сегодня это скорее единая экосистема, которая доступна везде – от смартфона и фитнес-браслета до банковского мультиофиса, – пояснил Председатель Правления БПС-Сбербанка Игорь Меркулов. – Новый бренд должен укрепить наш статус технологического лидера на банковском рынке. При этом еще больший акцент будет сделан на заботе о человеке, его интересах и комфорте».
***
BPS-SBERBANK EMBARKS ON REBRANDING IN 2021
BPS-Sberbank is launching a rebranding campaign to be accomplished in 2021, following its parental holding. On 24 September, Sberbank held an online conference to inform about its transformation and announce its new logo and brand. Sber's mission remains unchanged: to inspire confidence and reliability and make people’s lives better by helping them realise their aspirations and dreams.
At the same time the new brand philosophy calls for not only staying in close contact and being of use to the client but also responding to constantly emerging needs of people, venturing into new fields and making them more convenient, familiar, and accessible.
The novelties will be seen in our branches' interior and exterior outlook, while their functionality will comprise cutting-edge innovative technologies and services.
The new logo reflects a certain continuity with the previous corporate identity. However, the two main elements (an incomplete circle and a branded checkmark) embody the idea of new opportunities: the checkmark symbolises a locator, which stands for searching and creating new things, and a stopwatch embodies the concept of saving time and filling it with meaning. At the same time, the logo is perceived as a sign of confirmation and task accomplishment – a check sign ('Done'), well recognisable in the digital world. The colour gradient instils the idea of diversity of the ecosystem offerings.
"The brand redesign will bring the Bank's image closer to what it is – a modern, fast and high tech institution. We follow the international trend: today, a bank is not merely a network of offices, but a comprehensive ecosystem available everywhere – from a smartphone or a fitness tracker to a banking multi-format office," explained Igor Merkulov, Chairman of the Management Board of the Bank. “The new brand will consolidate our status as the technology leader in the banking sector. We put even more emphasis on care about people, their interests and comfort."
BPS-Sberbank is one of the largest banks in Belarus in terms of assets. The Bank’s NAS net profit and ROE in 2019 made BYN 107.2 million and 15.8%, respectively.
BPS-Sberbank’s technological potential allows creating trend-making products and services in various spheres of life. Thus, BPS-Sberbank was the first in the Belarusian market to introduce the system for fare payment with contactless cards at all fare gates of Minsk Metro and Belarusian Railway city lines, and accomplished the first deal with cryptocurrency. Sberbank of Russ